در کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای مطرح شد:

رسانه‌ها به‌دنبال تأثیرگذاری بر نگرش و رفتار جامعه‌اند

  • 06 Nov 2025
  • کد خبر: 3063134
  • 79
رسانه‌ها به‌دنبال تأثیرگذاری بر نگرش و رفتار جامعه‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه، به‌همت پایگاه بسیج کارمندی شهید نجات‌اللهی و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی و مدیریت طرح و برنامه دانشگاه مراغه، کارگاه آموزشی «سواد رسانه‌ای» با موضوع شبکه‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی چهارشنبه ۱۴ آبان‌ماه، در سالن اوحدی این دانشگاه برگزار شد. 
در این کارگاه، دکتر رضا قادری، پژوهشگر دکترای حقوق کیفری و جرم‌شناسی و مدرس دانشگاه، با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها بر نگرش و رفتار مخاطبان گفت: رسانه‌ها به‌دنبال انتقال محتوا و در نهایت تغییر نگرش و رفتار در جامعه هستند. 
وی با تأکید بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای در فضای سایبری افزود: کاربران باید بدانند که هیچ رسانه‌ای بدون هدف فعالیت نمی‌کند و لازم است پیش از پذیرش یا بازنشر هر محتوا، منبع و هدف آن را تحلیل کنند.
دکتر قادری همچنین ضمن بررسی نمونه‌های عینی از پرونده‌های فضای مجازی به تبیین مفاهیمی چون «اغناسازی رسانه‌ای»، «زیرمتن و فرامتن پیام‌ها» و «تأثیر الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی بر ذهن و احساس کاربران» پرداخت و گفت: در رسانه‌های امروزی، مخاطب خود به کالایی تبدیل شده که توجه او ارزش اقتصادی دارد.
 این برنامه با استقبال کارکنان و دانشجویان دانشگاه مراغه برگزار شد.


اشتراک گذاری

خبر‌های مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.